Batoniki i dania instant w pracy? Już nie – postaw na zdrowie!

Posiłek w pracy dla każdego oznacza coś innego – może być to kanapka przyniesiona z domu, odgrzewany obiad przygotowany dzień wcześniej, danie instant czy też słodkości. Warto jednak przyjrzeć się temu co jemy i rozsądniej dobiera posiłki w trosce o nasze zdrowie i dobre samopoczucie.
Zbilansowane posiłki każdego dnia są kluczem do zdrowia i dobrego samopoczucia. Niestety, codzienna rutyna sprawia, że mało uwagi przykładamy do tego, co jemy w pracy. Nie mając wielkiego wyboru czy kuchni z mikrofalówką są to zazwyczaj domowe kanapki.
Jak sprawić, aby nasze posiłki w pracy były smaczne, a jednocześnie zdrowe?

Jedzenie przygotowane w domu nie musi być nudne!

Zazwyczaj proces przygotowania kanapek do pracy traktujemy jako smutny obowiązek. Wystarczy jednak odrobina motywacji, aby te zwykłe posiłki zamienić w coś nietuzinkowego – możliwości jest naprawdę wiele. Jedną z ciekawszych jest przygotowywanie sałatek ze świeżych warzyw i owoców – wiosna to idealny moment na takie eksperymenty. Aby zapewnić sobie siłę pamiętajmy o tym, aby były one również z dodatkiem białka, nie musimy jednak ograniczać się jedynie do kurczaka. Świetnie sprawdzi się wędzony łosoś, mięso indycze.
Jeśli mamy możliwość korzystania z kuchni w pracy z pewnością dobrym pomysłem będzie przygotowanie sobie obiadu do podgrzania – to zdecydowanie lepsza opcja niż kupowanie dań instant. Przepisy na proste, ale pożywne dania do pracy znajdziemy na licznych portalach kulinarnych.
Również dla kanapek możemy szukać alternatywy – zamiast klasycznego pieczywa wykorzystajmy moczony wcześniej papier ryżowy. Tak przygotowane kanapki z pewnością będą wyglądać oryginalnie i sprawią, że z większym apetytem je zjemy!

Zdrowe, słodkie przekąski

Większość z nas nie wyobraża sobie porannej czy popołudniowej kawy bez słodkiego dodatku. W pracy najczęściej sięgamy po czekoladę, batoniki, słodkie ptasie mleczko i inne. Nierzadko nie kończy się na jednym kawałku! Aby nadal delektować się słodkościami, ale jednocześnie dbać o to, aby były one zdrowe i pożywne, warto samodzielnie zająć się ich przygotowaniem. Wbrew pozorom to nic trudnego!
Konieczne będą przybory kuchenne: miski, papier do pieczenia, blaszki. Wśród składników wykorzystywanych do tworzenia pysznych ciast i batoników domowych warto wymienić mąkę gryczaną, ryżową, kukurydzianą, z amarantusa (dodajmy, że są to mąki bezglutenowe, więc odpowiednie dla osób nietolerujących tego składnika pokarmowego). Nasze batoniki czy ciastka do pracy wypełnione będą naturalnymi ziarnami i orzechami – migdałami, kokosem, pestkami dyni, słonecznikiem, orzechami włoskimi, żurawiną, suszonymi morelami. Składniki te są bogate w ważne pierwiastki pokarmowe i posiadają wiele witamin. Taka przekąska z pewnością wpłynie nie tylko na nasze zdrowie, ale i pamięć, samopoczucie.

Comments

  1. Katrina

    Ja zwykle na uczelnię robię sobie jednak kanapki, ale nie przeszkadza mi to zbyt 🙂 A jak mam więcej wolnego to albo kupuje sobie sałatkę, albo gorącą czekoladę, niemniej za często to się nie zdarza. Czasami mnie bierze i robie sobie super-jedzenie, ale…. po prostu mam sporo innych rzeczy na głowie, które bardziej mnie interesują.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *