Co jeść w czasie upałów i czym zastąpić ulubione słodkości?

Minął deszczowy czerwiec, niezbyt ciepły lipiec i wreszcie na półmetku wakacji nadeszły długo wyczekiwane upały. Prognozy pogody przestrzegają nas przed falą afrykańskiego żaru. W programach informacyjnych w radiu i telewizji prezenterzy, lekarze i inni specjaliści nawołują do spożywania dużych ilości wody, stosowania kremów i balsamów z filtrem oraz chronienia głowy przed bezpośrednim kontaktem z promieniami słonecznymi. Kiedy termometry przekraczają próg 30oC jedyne na co mamy ochotę to zmrożone lody, zimne piwo i szybki obiad, często zakupiony w budce z fast food’em przy plaży. Jednak, czy aby na pewno jest to dobre dla naszego przegrzanego organizmu? Sprawdźmy co jeść w czasie upałów, aby być w pełni sił.

Najlepsza dieta na upały

Kiedy z nieba leje się żar najlepiej postawić na lekką, bogatą w witaminy i minerały dietę śródziemnomorską. Świeże owoce, warzywa, produkty pełnoziarniste, jogurty, a także ryby i drób to zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż tuczące i osłabiające nasze serce czerwone mięsa, słodycze i alkohol. Wszystko to, co sprzyja obniżaniu ciśnienia krwi jest zalecane w czasie tych najgorętszych dni.

Śniadania i przekąski

Jak śniadania i przekąski to przede wszystkim jogurty i świeże owoce. Produkty te orzeźwiają, a także pomagają pokonać problemy trawienne spowodowane wysoką temperaturą. Naturalny jogurt połączyć można w pysznym, chłodnym koktajlu z melonami, arbuzami, gruszkami, jabłkami i pomarańczami, które regulują poziom nawodnienia organizmu. Warto wzbogacić go również o ziarna ekspandowane – źródło cennych składników odżywczych. Natomiast dla urozmaicenia prócz wody pić można świeżo wyciskane soki owocowe.

Obiady na zimno

W czasie upałów ani nie mamy ochoty spędzać pół dnia nad garnkami, ani później jeść obfitego, dwudaniowego obiadu. Nie możemy jednak całkiem pominąć tego posiłku. A zatem zamiast gorącej zupy, na bazie naturalnego jogurtu i świeżych warzyw przygotować możemy chłodnik. Natomiast w ramach drugiego dania skomponować sałatkę z chrupiącą papryką i ogórkami, soczystym pomidorem oraz sycącym serem mozzarella i brązowym ryżem. Całość warto doprawić świeżymi ziołami oraz oliwą z oliwek. Prawda, że szybkie, proste i smaczne?

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *