Jakie słodkie przekąski zabrać w podróż z dzieckiem?

Przygotowanie się do podróży samochodem z dzieckiem to spore wyzwanie – konieczne jest nie tylko spakowanie niezbędnych bagaży, ale również ulubionych zabawek dziecka. Okazuje się jednak, że to przygotowanie odpowiednich przekąsek na drogę jest najbardziej problematyczne. Jakie błędy popełniają rodzice podczas przygotowania jedzenia na podróż?


Większość rodziców popełnia ten sam błąd – przygotowując się do podróży na szybko kupuje słodkie batoniki, żelki, chrupki. Wszystkie te produkty posiadają wiele tłuszczu, cukrów. Wpływają negatywnie nie tylko na zęby, ale również na sylwetkę dziecka. Na szczęście nie trzeba wiele, aby przygotować dla dziecka smaczne jedzenie na drogę. Jakie produkty okażą się najlepsze?

Dobre kanapki!

Przygotowanie kanapek na drogę nie zajmie nam wiele czasu – ze względu na dziecko zadbajmy o to, aby były kolorowe i smaczne! W środku niewielkich kanapeczek powinny znaleźć się przede wszystkim świeże warzywa. Jeśli dziecko nie toleruje glutenu możemy urozmaicić takie jedzenie wykorzystując zamiast chleba np. papier ryżowy.

Pudełko pełne zdrowych przekąsek!

Świetnym sposobem na przygotowanie smacznych przekąsek na drogę jest zakupienie niewielkiego pudełeczka, w którym umieścimy suszone owoce (morele, żurawinę, banany, mango), ale również orzechy (laskowe, migdały, nerkowca) i świeże owoce sezonowe (borówki, truskawki, banany, jabłka).

Ciekawymi przekąskami będą wszelkie chrupkie produkty. Zamiast klasycznych chrupek kukurydzianych możemy wziąć w drogę… zwykłe tortille, które wcześniej zrumieniamy na patelni i kroimy. Innym produktem mogą być domowe ciasteczka owsiane czy ciasteczka z dodatkiem sezamu – ich przygotowanie również nie zajmie nam wiele czasu.

Woda i koktajle zamiast słodkich napojów

Najprostszym sposobem na zaopatrzenie się w picie na wyjazd jest oczywiście zakupienie słodkich napojów gazowanych – znajdziemy je w kioskach, sklepach spożywczych. Musimy jednak pamiętać o tym, że napoje tego rodzaju zawierają olbrzymią ilość cukru, który bardzo szybko przyczyni się do powstawania próchnicy.
Zamiast słodkich napojów możemy zaopatrzyć się w butelkę wody niegazowanej – aby nadać jej smaku wystarczy kilka kropel domowego soku z owoców lub kilka listków mięty.
Ciekawą alternatywą dla wody mogą być lekkie koktajle mleczno-owocowe. Do ich stworzenia wykorzystajmy mleko krowie czy roślinne jako dodatek: płatki owsiane, sezonowe owoce. Tak przygotowany napój przelewamy do plastikowej butelki i zabieramy w drogę!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *