Superfood – postawmy na zdrowie!

Być może mieliście już okazję spotkać się z terminem diety superfood. W dzisiejszych czasach coraz więcej mówi się przecież o zdrowej żywności, a tym samym o dbaniu o sylwetkę. Jak wiecie jedno i drugie można połączyć również z cukierniczymi smakołykami. Grunt to odpowiednie składniki. W superfood chodzi bowiem o korzystanie z nieprzetworzonej, naturalnej żywności o wysokiej wartości odżywczej, zawierającej dużo witamin, minerałów i antyoksydantów.

Wartości odżywcze i właściwości produktów nazywanych mianem superfood

Superfood to określenie dla różnego rodzaju produktów – od nabiału, przez owoce i warzywa, aż po kasze, mięso i nasiona. Każdy z tych składników ma nieco inny wpływ na zdrowie naszego organizmu, charakteryzuje się innymi właściwościami. Nie przez przypadek mówi się, że kluczem do zdrowego ciała i duszy jest zbilansowana dieta. Przykładowo algi morskie, (tzw. spirulina) obniżają cholesterol, a także pozwalają zachować odpowiedni poziom cukru we krwi. Komosa ryżowa (quinoa) zapobiega rozwojowi miażdżycy. Kakao zabezpiecza przed chorobami nowotworowymi oraz hamuje proces starzenia się skóry. Poza tym wiele innych superproduktów zapobiega występowaniu chorób serca, wzmacnia naczynia krwionośne, podnosi odporność organizmu bądź też stanowi narzędzie walki z niebezpieczną otyłością.

Superprodukty o wysokiej zawartości wapnia

Światowej sławy dietetycy nawołują do zastąpienia tradycyjnego, ciężkostrawnego mleka krowiego napojami pochodzenia roślinnego. Mleko migdałowe, ryżowe i sojowe to świetna alternatywna dla tego, pochodzenia odzwierzęcego. Zdrowe są dla nas również sery o niskiej zawartości tłuszczu, twaróg i jogurty naturalne.

Najzdrowsze owoce

Jabłka, gruszki, banany, pomarańcze, wiśnie, jeżyny, maliny, winogrona, nektarynki, kiwi, arbuzy, jagody acai – te owoce z pewnością warto wprowadzić do codziennej diety. Szczególnie o tej porze roku, kiedy są świeże i soczyste. Świetnie sprawdzą się w wakacyjnych koktajlach, deserach i lekkich ciastach.

Super warzywa

Do grona superżywności w kategorii warzywa zalicza się przede wszystkim: buraki, marchew, kapustę, ogórki, ziemniaki, kalafiory, paprykę oraz szparagi.

Pozostałe superprodukty

Zbilansowana dieta powinna być również bogata w takie produkty jak: ryż brązowy i jaśminowy, komosę ryżową, zboża (jęczmień, żyto, orkisz),wołowinę i drób, olej rzepakowy, spirulinę, grzyby, orzechy (włoskie, ziemne, migdały, nerkowce, kokosy), nasiona słonecznika, lnu i sezamu, zieloną herbatę, a także naszą ulubioną gorzką czekoladę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *